1. GENERELT

 

Holmberg
Designerbrillen.dk
Johan skjoldborg vej 37
7182 Bredsten
Danmark
Telefon +45 4241 7182

 

1.1
Disse generelle vilkår gælder, når du som forbruger gennemfører en ordre via www.Designerbrillen.dk. Aftalen indgås mellem dig og Holmberg, CVR: 41320370, ("DESIGNERBRILLEN.DK"). Detaljerede kontaktoplysninger og øvrig information om DESIGNERBRILLEN fremgår på webshoppen. De Generelle Vilkår gælder kun for dig, der er forbruger, og gennemfører bestillinger via webshoppen.

1.2
Webshoppen og alt dens indhold ejes af DESIGNERBRILLEN eller dennes licensgivere. Oplysningerne er blandt andet beskyttet af immateriel ejendomsret og markedsføringslovgivning. Dette betyder, at varemærker, virksomhedsnavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om produkter, tjenesteydelser og andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra DESIGNERBRILLEN.

  1. KONTRAKT OG BESTILLING

2.1
For at kunne gennemføre en ordre gennem webshoppen må kunden acceptere De Generelle Vilkår. Ved at acceptere De Generelle Vilkår forpligter kunden sig til at følge De Generelle Vilkår i deres helhed og godkender, at vedkommende har læst informationerne om persondata og givet sit samtykke til anvendelse af personoplysninger og cookies i overensstemmelse med DESIGNERBRILLEN's Integritetspolitik, 

2.2
DESIGNERBRILLEN opfordrer kunden til at gemme ordrebekræftelsen til eventuel henvendelse til DESIGNERBRILLEN's kundeservice angående ordren. Kunden kan annullere sin ordre, indtil den er blevet bekræftet af DESIGNERBRILLEN.

  1. PRISER, GEBYRER OG BETALING

3.1
Ved bestilling via webshoppen gælder de priser, der er angivet. Alle priser er angivet i DKK og inkluderer moms. Priserne inkluderer ikke fragtomkostninger, medmindre dette er angivet. Hvis ikke prisen er inklusiv fragt, bliver der gjort opmærksom på fragtprisen inden ordren godkendes.

3.2
Kunden kan betale på en af de måder, der er angivet på webshoppen. 
- Kort betalinger
- Paypal
- Viabill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   


Vi tager ingen kortgebyrer og beløbet hæves først, når varen afsendes medmindre kunden har valgt faktura eller lignende betalingsmåde, som er godkendt af DESIGNERBRILLEN. Ved faktura- eller delbetaling kan DESIGNERBRILLEN eller deres samarbejdspartnere indhente en kreditrapport. Kunden vil i de tilfælde blive oplyst herom. Bemærk venligst, at eventuelle begrænsninger for tilgængelige betalingsmåder angives på webshoppen.

  1. KAMPAGNER OG TILBUD

DESIGNERBRILLEN kan fra tid til anden tilbyde særlige tilbud på webshoppen, der kan være underlagt mere favorable betingelser end dem, der er angivet i De Generelle Vilkår, f.eks. med hensyn til betaling eller forlænget fortrydelsesret. Sådanne betingelser vil gælde så længe kampagnen er aktiv og for de specifikke produkter, der er angivet af DESIGNERBRILLEN i forbindelse med kampagnen. DESIGNERBRILLEN forbeholder sig ret til når som helst at trække sådanne kampagner tilbage. Efter afslutning eller tilbagetrækning af en kampagne vil disse Generelle Vilkår gælde uden ændringer. Tilbud på specifikke produkter på webshoppen er kun gyldige i en begrænset periode, og så længe lager haves.

  1. LEVERING OG FORSENDELSE

5.1
Produkter på lager leveres normalt inden for 2-5 hverdage.

5.2
Den forventede leveringstid fremgår i ordrebekræftelsen, ved checkout og/eller på den aktuelle produktside på webshoppen.

5.3
Hvis en pakke skal hentes på et udleveringssted, skal kunden gøre dette inden for det tidsrum, der er angivet i meddelelsen. Pakker skal normalt afhentes personligt med gyldig legitimation og ordrenummer. Kunden vil modtage en leveringsmeddelelse, der angiver, hvor og hvornår pakken skal hentes. Meddelelsen kan være sendt som e-mail, almindelig post eller via telefon eller sms, hvis kunden har oplyst et mobilnummer. Hvis kunden ikke henter pakken, er DESIGNERBRILLEN berettiget til at opkræve kunden de reelle omkostninger for en returforsendelse.

  1. FORTRYDELSESRET

6.1
Når kunden køber et produkt på webshoppen, har vedkommende 14 dage til at fortryde købet i henhold til den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Dette betyder, at kunden har ret til at fortryde et køb ved at give DESIGNERBRILLEN meddelelse derom inden for 14 dage fra det tidspunkt, Kunden har modtaget det bestilte produkt.

6.2
Hvis kunden vil fortryde købet, skal kunden sende en klar og tydelig besked til DESIGNERBRILLEN, inden fortrydelsesretten er udløbet. Du skal angive dit navn, din adresse og anden relevant information f.eks. ordrenummer, fakturanummer og navn på varen i beskeden.

6.3
Hvis kunden bruger sin fortrydelsesret, er vedkommende ansvarlig for produktets tilstand fra kundens modtagelse af produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres inden for 14 dage efter, at DESIGNERBRILLEN blev meddelt om fortrydelsen. Produktet skal forsendes omhyggeligt pakket ind og i god tilstand.

 Du kan benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

6.4
DESIGNERBRILLEN kan i visse situationer tilbyde gratis returnering for visse produkter. Hvis der gælder gratis retur, er dette angivet på den pågældende side for produktet på webshoppen. Hvis ikke andet er angivet, skal du selv betale for returneringen i forbindelse med fortrydelse.

6.5
Når kunden fortryder sit køb, vil DESIGNERBRILLEN refundere det beløb, kunden har betalt for produktet, inklusiv de originale fragtomkostninger. Hvis dele af en ordre sendes retur, vil fragtomkostningen ikke blive tilbagebetalt. 

 

6.8
DESIGNERBRILLEN vil refundere beløbet hurtigst muligt, dog ikke senere end 14 dage fra den dato, hvor DESIGNERBRILLEN har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Dog gælder, at DESIGNERBRILLEN kan vente med tilbagebetalingen, indtil DESIGNERBRILLEN har modtaget produktet, eller kunden har fremvist bevis for, at produktet er returneret, f.eks. ved at vise indleveringskvittering fra posthuset. Tilbagebetalingen vil blive overført til kunden til samme betalingsmiddel, som blev brugt ved købet, medmindre andet er aftalt.

Ved returnering af en pakke bedes du sende os en email med et ønske om returnering samt oplyse os dit ordre nummer, derefter vil vi sende dig en retur label som du kan smide på pakken inden du aflevere den ved dit nærmeste post center. 

  1. GARANTI OG REKLAMATION

7.1
Nogle af DESIGNERBRILLEN's produkter kan være dækket af garantier. Information om eventuel garantiperiode og særlige garantibetingelser for hvert produkt er angivet på Websiten eller i disse Generelle Vilkår. Produktgarantier vil kun dække originale produktionsfejl og dermed ikke fejl, der er opstået ved eller efter egne ændringer af produktets funktion og udseende, som f.eks. ombygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet. kundens ordrebekræftelse udgør garantibeviset.

7.2
Købelovens regler for varekøbe gælder for forbrugere, som handler hos DESIGNERBRILLEN. Den almindelige reklamationsret gælder derfor. Enhver kunde, der ønsker at anvende deres reklamationsret for et bestilt produkt, skal kontakte DESIGNERBRILLEN hurtigst muligt efter opdagelse af defekten via kontaktoplysningerne, der er angivet på webshoppen. Reklamationer der er indsendt inden for to måneder, efter kunden har opdaget defekten, vil altid betragtes som rettidigt indleveret. Kunden har ret til at reklamere over produkter, der er købt på Websiten inden for en periode på 2 år efter modtagelse af produktet.

7.3
DESIGNERBRILLEN vil betale for returomkostningerne for alle godkendte reklamationer.
Ved returnering af en pakke bedes du sende os en email med et ønske om returnering samt oplyse os dit ordre nummer, derefter vil vi sende dig en retur label som du skal smide på pakken inden du aflevere den ved dit nærmeste post center.

7.4

Når et produkt, over hvilket der er reklameret, returneres, og DESIGNERBRILLEN godkender reklamationen, vil kunden blive refunderet i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. DESIGNERBRILLEN stræber efter at refunderingen sker inden for 30 dage efter, DESIGNERBRILLEN har modtaget reklamationen, men dette kan tage længere tid afhængigt af produktet. DESIGNERBRILLEN forbeholder sig ret til at afvise enhver reklamation, hvis produktet sig ikke at være defekt.

  1. LINKS

DESIGNERBRILLEN kan linke til andre websites uden for DESIGNERBRILLEN's kontrol, og andre websites uden for DESIGNERBRILLEN's kontrol kan linke til webshoppen. Selv hvis DESIGNERBRILLEN forsøger at sikre, at DESIGNERBRILLEN kun oplyser links til websites, som implementerer databeskyttelses- og sikkerhedsbestemmelser iht. DESIGNERBRILLEN's Integritetspolitik, er DESIGNERBRILLEN ikke ansvarlig for beskyttelsen eller fortroligheden af information eller personoplysninger, som kunden oplyser på andre websites. Kunden bør være forsigtig og læse de integritetspolitikker, der findes på det pågældende website.

  1. ÆNDRINGER AF DE GENERELLE VILKÅR

DESIGNERBRILLEN forbeholder sig ret til at ændre disse Generelle Vilkår når som helst. Enhver ændring af disse Generelle Vilkår vil blive offentliggjort på webshoppen. Ændringer vil træde i kraft, når kunden har accepteret De Generelle Vilkår (i forbindelse med et nyt køb. DESIGNERBRILLEN anbefaler dog, at Kunden regelmæssigt holder sig opdateret på Websiten, for at blive bekendt med enhver ændring af De Generelle Vilkår.

  1. UADSKILLELIGHEDSPRINCIPPET

Hvis nogle af denne aftales bestemmelser kendes ugyldig eller uhåndhævelig af en bemyndiget domstol, myndighed eller voldgiftsret, vil resten af den pågældende bestemmelse eller alle øvrige bestemmelser fortsat være gyldige og håndhævelige i det fulde omfang tilladt under gældende lov. Enhver bestemmelse, der kendes ugyldig eller uhåndhævelig, vil blive erstattet med relevant juridisk vejledning og rådgivning.

 

  1. GÆLDENDE LOVGIVNING OG TVISTBILÆGGELSE

11.1
Enhver tvist skal primært løses i fælles forståelse med DESIGNERBRILLEN's kundeservice.

11.2
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice via email info@Designerbrillen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr "  

Ved eventuel tvist følger DESIGNERBRILLEN Forbrugerklagenævnet eller tilsvarende tvistløsningsorgan.

11.3
Tvist vedrørende tolkningen eller anvendelsen af disse Generelle Vilkår skal tolkes i følge dansk lov og afgøres ifølge punkt 13.2 herover eller i sidste instans af almindelig domstol.

12 Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 


Personoplysningerne registreres hos Holmberg og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på Designerbrillen.dk er Holmberg
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@Designerbrillen.dk

 

 

 

 

 

 

 

  1. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til:
HOLMBERG 
Johan skjolborg vej 37                
7182 Bredsten
Danmark
Email: info@Designerbrillen.dk

 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.11.2019

 

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er indstillet til at "tillade alle cookies" for at give dig den allerbedste oplevelse. Klik på Accepter cookies for at fortsætte med at bruge stedet.
Tak, Du er tilmeldt !